Motivkurs "Rosa tulpan"
I den här kursen kommer vi lära oss hur vi med hjälp av kontrollerad vått i vått-teknik bygger upp en realistisk tulpan.
Minst 3 års tillgång
Lärare: Hanna Grahm
kontakt@hannagrahm.com

Den här kursen är för dig som vill träna din förmåga att skildra ett motiv, med precision och realism som mål, med så få lager som möjligt.

Vi kommer - hör och häpna - bygga upp färgerna i tulpanens kronblad i ett enda lager (fast vi tar det ändå kronblad för kronblad)!

Under kursen kommer du att träna ditt öga att se subtila skiftningar i tulpanens kronblad och växla mellan varmare och kallare färgblandningar för att skapa dynamik.

Du kommer att få:

Göra en övning där du fördjupar din förståelse för hur pigmenten och vattnet samverkar och börja skapa tredimensionella former i ett enda fuktigt lager

Måla med en kontrollerad vått i vått-teknik, kronblad för kronblad, för att bygga upp ett realistiskt slutresultat

Träna upp en teknik som kommer att skapa otroligt mycket frihet i ditt akvarellmåleri!

Här kommer svar på några frågor:
"Vad ingår i kursen?"

Motivkurs "Rosa tulpan" är en förinspelad videokurs som du får tillgång till via en lättnavigerad kursplattform. I kursen finns även referensfoto och info om material.

Du kommer bli guidad steg för steg i 6 st videolektioner som är mellan ca 8 och 21 minuter långa, från en förberedande övning till skiss och slutligen färdig målning. Du har möjlighet att lägga din egen touch på målningen efter kursens gång om du vill.

Sammanlagt får du ca 1 timma och 36 min videomaterial att följa i ditt eget tempo.

"Finns det möjlighet att visa upp mina alster efter kursen?"

Javisst! Du är varmt välkommen att bli medlem i vår Facebook-grupp "Akvarellister emellan - tips, inspiration och massa målarglädje!" där du kan dela dina alster - mer info finns i kursen.

"Hur länge har jag tillgång till kursmaterialet?"

Du har tillgång till kursmaterialet i minst 3 års tid från och med köpdatum.

"Hur avancerad är kursen?"

Den här kursen är lämpad för dig som vill utveckla vått i vått-tekniken och kontrollen i ditt måleri. Det är en teknik som är otroligt värdefull att utveckla oavsett var på din akvarellresa du befinner dig! Kommer du behärska den efter kursen? Nja, akvarell är generellt sett inget man behärskar på ett par timmar.

Det kursen kommer göra är att hjälpa dig att på djupet lära känna hur dina material samverkar med vatten, pigment och tajming.

Du blir guidad från skiss till färdig målning, steg för steg, och kommer fördjupa din förmåga att måla på en fuktig yta för att uppnå ett realistiskt resultat.

Varmt välkommen att delta i Motivkurs "Rosa tulpan"!
Vänligen
Hanna Grahm & Elisabeth Biström från Akvarellskolan

Köp tillgång till kursen:

Motivkurs "Rosa tulpan"kr395

• Att betala
  • 1xMotivkurs "Rosa tulpan"kr395
    -+

Alla priser i SEK

Alla priser är inkl 25% moms

Billing address

Betalningsinformation

Ingen fara, inga pengar kommer dras! Om du i framtiden du väljer att köpa något så kommer den här kortinformationen användas för att genomföra köpet.

Bearbetar...

När du betalat så hamnar du på en sida med information om hur du får tillgång till kursen. Du kommer också få ett mejl med länken till kursen.